^
Kouvola-Kuopio-Iisalmi-Kajaani
Kouvola
Harju
Multamäki
Selänpää
Vuohijärvi
Kirjokivi
Hillosensalmi
Voikoski
Mouhu
Kinni
Varpanen
Mäntyharju
Mynttilä
Hietanen
Otava
Vuolinko
Mikkeli
Hiirola
Kalvitsa
Haukivuori
Kantala
Lamminmäki
Pieksämäki
Haapakoski
Suonenjoki
Salminen
Kurkimäki
Kuopio
Toivala
Siilinjärvi
Pöljä
Alapitkä
Lapinlahti
Peltosalmi
Iisalmi
Kauppilanmäki
Sukeva
Murtomäki
Kajaani
Kontiomäki

Savon rata valmistui Kouvolasta Kuopioon vuonna 1889. Tästä meni toistakymmentä vuotta, ennen kuin jatko Iisalmeen valmistui (v. 1902) ja vielä pari vuotta Kajaaniin saakka. Asemarakennusten valossa rataosa on vieläkin moni-ilmeisempi, sillä monet vanhat asemarakennukset korvattiin uusilla ja isommilla varsinkin 1930-40 -luvuilla. Näin miltei kaikki Suomen merkittävät asema-arkkitehdit ovat jättäneet kädenjälkensä rataosaan, joka laskutavasta riippuen on lähes 500 kilometrin mittainen. Henkilöjunat pysähtyvät nykyisin vain Mäntyharjun, Mikkelin, Pieksämäen, Suonenjoen, Kuopion, Siilinjärven, Lapinlahden, Iisalmen, Sukevan ja Kajaanin asemilla.